Yankee Candle #10

Ahojte Yankee Candle maniaci. 

Dnes sa znova pozrieme na nejaké moje dojmy zo 4 pre mňa novo-vyskúšaných vôní. Mám tu prevažne dojmy z typicky jesenných vôní od Yankee Candle, ale pritrafila sa mi tu aj jedna takpovediac letná. Nakoľko ja ale v lete takmer vôbec vosky ani sviečky nepálim, prišlo na ňu až na jeseň. 


Cranberry Twist 

Oficiálny popis opisuje túto vôňu ako vôňu bobúľ, citrusovej kôry a zázvoru. Toto kombo je v tejto vôni naozaj cítiť. Veľmi mi pripomína Cranberry Pear, ale s tým, že Cranberry Twist je menej sladká a viac korenistá vôňa. Je v nej pomerne cítiť kyslosť samotných brusníc a citrusov. Veľmi mi pripomína svojimi podtónmi ovocný čaj, čo predurčuje samotná vôňu ako skvelú voľbu práve na jesenné obdobie. Vôňa je strednej intenzity, takže sadne aj tým z vás, čo obľubujete silnejšie vôňe, ale zároveň pre "citlivky" to nebude taký typický korenistý bolehlav. 


Gingerbread Maple 

Podľa oficiálneho popisu ide o vôňu korenia, predovšetkým klinčekov s jemným nádychom javorového sirupu a perníkového korenia. Ide o naozaj hrejivú skvelú vôňu na jesenné obdobie, ktorá vám spraví v chladné jesenné večery skvelú atmosféru. Ide o veľmi intenzívnu vôňu, ktorá môže práve vo vosku citlivejších ľudí aj dusiť a spôsobiť bolehlav. Ja sama som po chvíle musela čajovú sviečku pod voskom sfúknuť, lebo behom 20 minút neskutočne prevoňal pomerne veľký priestor mojej izby. Ale povedala by som, že práve vo forme sviečky bude aj intenzita ideálna a pôjde teda pravdepodobne o jedného z kandidátov na stredný alebo veľký housewarmer. 



Pink Sands 

Táto vôňa je veľmi ikonická a obľúbená na prelome jari a leta. Ja som ju pálila síce teraz na jeseň, ale nejak mi to nerušilo moju jesennú idylku. V oficiálnom popise je vôňa charakterizovaná ako vôňa plná citrusov, kvetinových tónov a vanilky. Musím potvrdiť, že ide o veľmi sviežu vôňu, ktorú by som zaradila do takej tej skupiny ako je napr. vôňa Lake Sunset. Ale narozdiel od Lake Sunset mi Pink Sands až tak nesadla. Nie, že by mi bola nepríjemná a nevoňala, ale celú dobu pálenia som mala neskutočne citlivý nos a chcelo sa mi kýchať, čiže vôňa bola na môj vkus dosť ostro svieža. Ale ináč je vôňa veľmi intenzívna, prevonia veľký priestor. Avšak, na základe niekoľkých recenzií na zahraničných recenzií som sa dočítala, že Pink Sands vo svieci je oveľa menej intezívna, takže vo forme sviečky vám môže sadnúť omnoho viac :). 


Farmer´s Market

Podľa oficiálneho popisu by mali Farmer´s Market tvoriť prevažne tóny sladkého bobuľovitého ovocia, jabĺk, broskýň a výrazného korenia. Áno je to trochu niečo ako taká tutti frutii vôňa s prídavkom klinčeka :). Práve vďaka mixu ovocia je táto vôňa pomerne svieža a nie dusivá. Najviac však v tejto vôni prevláda práve broskyňa a korenie. Vôňa je strednej intenzity, prevonia priestor, ale nie je to taký ten bolehlav, čo je pre mňa ideálne čo sa týka vôní od Yankee Candle, nakoľko slabšie vône mnohokrát ani nevnímam, ale ak je vôňa príliš ostrá a nie je svieža, tak ju musím po chvíli sfúknuť. Farmer´s Market je ideálna najmä na slnečné jesenné dni a dodáva tomuto obdobiu tú správu atmosféru. Ak však nepreferujete ovocné vône od Yankee Candle, tak ju neodporúčam. Pokiaľ ste milovníkmi korenistých voní, tak táto vám zase stačiť nebude. Ale ak hľadáte taký ten kompromis medzi sladkou a zároveň sviežou a korenistou vôňou bude Farmer´s Market to pravé. Bohužiaľ vôňa v súčasnosti nie je bežne dostupná na slovenskom trhu, tak jediná možnosť je pátrať po bazároch :). 

Tak aké sú Vaše obľúbené jesenné vôňe od Yankee Candle? Inšpirujme sa navzájom v komentároch :). 

Komentáre

  1. Ty první dvě jsou bezva :)
    Já miluju red raspberry a honey glow. Nevyzkoušených jich mám ještě spoustu :)

    MagicBeautyLife

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Red Raspberry budem musieť vyskúšať, lebo tie ovocné vôňe od Yankee mi pomerne sedia :). Honey glow je skvelá taktiež, škoda, že vôňa končí, ale pevne verím, že ju nahradí vôňa veľmi podobná a dokonca aj lepšia :).

      Odstrániť
  2. Ja teda vobec nie som fanusikom tychto predrazenych voskov a sviecok. Vlastne to ani nechapem. Zaujimalo by ma vsak, co fanusikovia Yankee Candle budu mat zapalene na stedrovecernom stole :-) Ja pouzijem sviecky zo vcelieho vosku od lokalnych vyrobcov.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja môžem za seba povedať, že na štedrý večer sa chystám mať zapálenú sviečku Happy Holidays od Village Candle a Gingerbread od Marks&Spencer. Takže nakoniec nič od YC :D. Ale vo vianočnom období sa chystám páliť aj jednu ručne robenú (nie mnou) sviečku s voňou jablkovej štrúdle.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý Váš komentár alebo postreh :) P.S: Pokiaľ sa mi sem chystáš capiť pomocou ctrl+c a ctrl+v iba svoj odkaz na giveaway, tak bude nekompromisne zmazaný.